2016. május 7., szombat

Idén tizenkettedszer

Nem tudom, ki, hogy van vele, de amikor a halak napokra, hetekre megmakacsolják magukat, mindenféle gondolatok vernek tanyát a fejemben. Ezek a gondolatok ugyan legfőképp a pénztárcámat veszélyeztetik, de okoznak álmatlan órákat is. A legszerencsésebb akkor vagyok, ha csak egy-egy újabb légyen töröm a fejem. Mára már annyi légykötő kacatot sikerült begyűjtenem, hogy nem fog ki rajtam a legkacifántosabb légy sem. Ráadásul a legyeim között tavaly ősszel és most, tavasszal nagyon komoly látszámleépítést vittem végbe, és ehhez szigorúan tartom is magam.



Nehezebb a helyzetem, ha ezek utálatos gondolatok másfele tekergetik a fejem. Mondjuk egy Wheatley doboz irányába. Vagy, ahogyan most is, egy újabb bot felé. Egy lassabb, kevésbé előke szaggató felé. Hogy minek, azt magam sem tudom, mert a mostani botom éppen megfelel ennek a célnak. Hála Istennek, az utolsó percben a szerencse megint a segítségemre sietett. A botot ugyan kinéztem, incselkedtünk is egymással (főleg a bot velem) a képernyő két oldalán. Már éppen elhatároztam magam, hogy a nejem elé perdülök és hősiesen bejelentem: kellene vennem egy új botot. Nem, kedves kollégák, semmilyen, a fejemhez továbbított vad dologra ne tessenek gondolni, Évi soha nem tudná azt mondani, hogy ne vegyem meg. Ez a baj. Éppen így lett volna most is, amikor...



Ha jól számoltam, ma hajnalban tizenkettedszer lódultam idén horgászni a Dunára. Eddig igen siralmas eredménnyel, de ahogy olvastam, máshol sem volt valami rózsás a helyzet. A mai reggel is ezzel az érzéssel indultam egyik kedvenc helyemre, így aztán én lepődtem meg a legjobban, amikor rablásokra lettem figyelmes.
Gyorsan Nyugodtan felszereltem, hogy minden csomó a megfelelő helyre kerüljön (huszas előkével horgászom, a kicsi legyek miatt), majd irány a víz. Még az első, igen vehemensen kapó (majd leakadó) balinnál is jobban meglepődtem, amikor megrándult a kezemben a bot. Ilyet! Végre éledezik a víz! A második, szákba is terelt hal pedig parádés, pisztrángot megszégyenítő ugrással csípte el a legyet. Egyébként egész reggel az Aspius Orange muzsikált, gondolom azért, mert egy kicsit koszos volt a víz.



A harmadik még vehemensebben kapott, szinte hallottam fogaim csikorgását: na, most szakad az előke! Nem szakadt.



Később Leslie kolléga is megérkezett (köszi a képeket!), Ő is fogott máshol kettőt, wobblerral.
Jó kis reggel volt, sajnáltam, hogy sátrat kellett bontanom, de a piacon még várt rám egy helyes, tizenöt kilós krumplis zsák...


3 megjegyzés:

  1. Épp ma kötöttem asp orange variánst / azért variánst mert nem minden anyagom volt hozzá/ és egy agyonrágott régi légy mintájára még párat - a legyet még tőled kaptam tizenpáréve. Beficcent a wheatleybe még néhány bibió (variáns) wichamfancy (variáns) és bicsuszott Bigyusz (bison bolgnesse) szőréből kreált néhány fehér sztrimer ami lehet még nedves légy és az eszemben jártál mikor kötöttem.
    Most meg mérges vagyok rád, hogy nem együtt dobtunk párat pedig az éves Dunaim is megvan.... mondjuk holnaptól csütörtökig tökig leszek a melóban és tudom, hogy a munkával járó pecát közel sem fogom úgy élvezni, mintha veled tartottam volna.... úgyhogy szégyelld magad!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. (botban meg még türtőztesd egy kicsit magad
      , ha érdekel valami hatszögletű .... )

      Törlés
    2. Nem veszek én semmilyen botot! A mostanival ugyan nem felhőtlen a kapcsolatunk, hol ő nem dob rendesen, hol én akarom lecserélni, de tíz év, az tíz év.
      Nem szívesen hívok senkit ide, nagyon betlis helyek vannak erre.

      Törlés